Ramowy rozkład dnia dla grupy dzieci 5 i 6 -letnich

 

POWITANIE DNIA W PRZEDSZKOLU

6:45 – 8:00 – Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.

8:00 – 8:20 – Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe  w łazience.

8:20 – 8:30 – Przygotowanie do śniadania (doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych)

8:30 – 9:00 – Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ

9:00 – 9:15 – Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.

9:15 – 10:00 – Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą   w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci zgodnie z tematyką zajęć. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

10:00 – 10:45 – Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie  z realizowaną tematyką i zainteresowaniami dzieci.

10:45 – 11:00 – Czynności porządkowe w sali. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (doskonalenie umiejętności samodzielnego ubierania się).

11:15 – 12:00 – Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. Prace porządkowe w ogrodzie.

12:00 – 12:15 – Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. Pełnienie dyżurów.

12:15 – 12:35 – Obiad – zupa. Realizacja założeń programowych    w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Pełnienie dyżurów.

 

POPOŁUDNIOWY CZAS W PRZEDSZKOLU

12:35 – 13:05 – Przygotowanie do relaksu – relaks, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej

13:05 – 13:20 – Przygotowanie do obiadu (czynności samoobsługowe, higieniczne). Pełnienie dyżurów.

13:20 – 13:50 – Obiad – II danie. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole.

13:50 – 14:20 – Kontynuacja  zadań – karty pracy, prace plastyczne.

14:20 – 15:00 – Praca indywidualna i grupowa z dziećmi, zajęcia rozwijające  i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy  twórcze w sali i ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w sali i  ogrodzie. Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne.

15:00 – 15:30 – Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

 

POŻEGNANIE DNIA W PRZEDSZKOLU

15:30 – 17:00 – Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.