Oferta edukacyjna na rok szkolny 2023/24

 

WARSZTATY Z KODOWANIA 

 

Cykliczne warszaty  dla Grupy Żyrfy (3-4 latki) i Grupy Tygrysy (5-6 latki).

Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.

Cele zajęć:

  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo – skutkowego,
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności skupienia uwagi, koncentracji, cierpliwości,
  • rozwijanie mowy i wzbogacanie słownika, układanie zdań, tworzenie historyjek,
  • kształtowanie umiejętności społecznych,
  • rozbudzenie inwencji twórczej i kreatywności,
  • odczytywanie, rozumienie symboli i znaków,
  • odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności,
  • oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami

Zajęcia obejmują naukę programowania za pomocą następujących pomocy dydaktycznych:

  • 1 x dwustronna mata edukacyjna o wymiarach 150 x 150 cm
  • 4 x dwustronna mata edukacyjna o wymiarach 100 x 100cm
  • 5 x Mini mata do kodowania
  • 2 x komplet 700 dwustronnych krążków kompetencji
  • 2 x komplet 350 dwustronnych krążków matematycznych
  • 2 x komplet 350 dwustronnych krążków humanistycznych
  • 2000 kolorowych kartoników do maty do kodowania
  • ćwiczenia Kodowanie na dywanie
  • 400 plastikowych kubeczków w 10 kolorach

Zajęcia dla grupy ŻYRAFY i TYGRYSY prowadzi Pani Dorota.

 

.

 

WARSZTATY Z ROBOTYKI I LEGO ROBOTYKI

 

 

Cykliczne warszaty  z wykorzystaniem klocków Lego Education Coding Express (Grupa Żyrafy), klocków Lego Education We.Do (Grupa Tygrysy) oraz robotów edukacyjnych Ozobot.

Lego Education Coding Express to rozwiązanie oparte na popularnym temacie pociągu, pozwala małym odkrywcom intuicyjnie eksplorować koncepcje takie jak: sekwencje, pętle, instrukcje warunkowe, rozwijając jednocześnie umiejętności rozwiązywania problemów, krytyczne myślenie, współpracę oraz kompetencje społeczne i emocjonalne. Każdy zestaw zawiera ponad 200 klocków DUPLO, w tym pociąg silnikowy z funkcją ręcznego startu, światłami, dźwiękami i czujnikiem koloru, który reaguje na kolorowe klocki do programowania.

Lekcje dla Coding Express zostały opracowane w oparciu o Krajowe Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Młodych Dzieci (NAEYC), ramy wczesnego uczenia się 21st Century (P21) oraz wytyczne ramowe dotyczące wczesnego uczenia się na podstawie Head Start i umożliwią małym dzieciom nauczenie się wczesnych umiejętności kodowania.

 

Lego Education We.Do to zestawy klocków dla dzieci pomagające w rozwijaniu umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii oraz programowania. Zawiera klocki, które można złożyć w jeden z 16 różnych modeli. Do zestawu dołączone są czujniki, silnik oraz instrukcja z gotowymi projektami. Zestaw daje możliwość rozwijania pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego świata. Projekty są zróżnicowane pod względem poziomu trudności i podejmują różne zagadnienia, takie jak: codzienne życie, zasady fizyczne, nauka o Ziemi i kosmosie oraz podstawy inżynierii. Projekty z serii WeDo 2.0 rozwijają 8 nawyków ważnych dla inżyniera i naukowca: zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów, użycie modeli, projektowanie prototypów, badanie, analiza i interpretacja danych, wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.), zaangażowanie w dyskusję, uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji.

Ozobot to mały, bardzo inteligentny, zwinny, prosty, intuicyjny robot edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata informatyki i edukacji STEAM (science, technology, engineeringg, art, maths). Uczy poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija myślenie logiczne i algorytmiczne, przez co rozwija w dzieciach nawyki myślowe ułatwiające im funkcjonowanie we współczesnym świecie. Na zajęciach z ozobotami używać będziemy specjalnych puzzli, które  doskonale urozmaicają programowanie z Ozobotem. Wykorzystać je będziemy zarówno w zadaniach offlinowych, jak i online na darmowej platformie OzoBlockly.pl.

Puzzle o różnych funkcjach (linie proste, zakręty, zawracanie, pauzy, kolorowe trasy, szukaj linii na wprost, licz skrzyżowania, licz zakręty, itp.) pozwalają na tworzenie  tras i pętli o różnym stopniu trudności, które musi pokonać Ozobot. Najmłodsi programiści układając trasy z puzzli ćwiczą precyzję ruchów, ruchy motoryki małej, przez co rozwijają sprawność palców dłoni. Puzzle to doskonałe narzędzie dydaktyczne służące rozwijaniu myślenia strategicznego, rywalizacji z przeciwnikami – grywalizację.

Robot Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę! Rysując trasy dla ozobotów i proste kolorowe kody dzieci w istocie programują zadania. To one decydują o tym, jak będzie się zachowywał robot! Wykonują w ten sposób swoje pierwsze zadania programistyczne, jednocześnie rozwijając inne uniwersalne kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne, szukanie optymalnych rozwiązań, kreatywność.

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

 

 Cykliczne zajęcia  dla Grupy Żyrfy (3-4 latki) i Grupy Tygrysy (5-6 latki).

Zajęcia prowadzone elementami metody Creative! Early English© mają na celu wzbudzenie naturalnej ciekawości poznawczej, pasji i fascynacji uczeniem się języka angielskiego. Realizuje się to poprzez różnorodne działania twórcze bliskie zainteresowaniom i potrzebom dzieci (2-6 lat).  Głównym założeniem tej metody jest stworzenie dla dziecka optymalnych warunków do rozwoju jego potencjału, zdolności, motywacji wewnętrznej, co umożliwia uczenie się języka angielskiego dla własnej przyjemności.

Metoda Creative! Early English© w ramach różnorodnych technik glottodydaktycznych bazuje na działaniach:
  • artystycznych-plastycznych (Process Art., Crafts),
  • teatralnych (Puppetry Show, podświetlane teatrzyki kubeczkowe, teatrzyki kukiełkowe, łóżeczkowe, papierowe),
  • bezpiecznych eksperymentach naukowych,
  • działaniach kulinarnych (Creative! Snacks – aktywizujące zmysł dotyku, węchu i smaku),
  • zabawach na świeżym powietrzu,
  • różnorodnych działaniach polisensorycznych (Messy Play Ideas).

Wspomniane aktywności wzbogacone są jednocześnie o:

  • śpiew piosenek o bardzo prostej treści lingwistycznej,
  • słuchanie odpowiednio dobranej muzyki, opowiadań, komentarza nauczyciela czy realizację wybranej formy ruchowej.

Zajęcia dla grupy ŻYRAFY i TYGRYSY prowadzi Pani Agnieszka ze Szkoły językowej SIMON SAYS.

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Cykliczne zajęcia  dla Grupy Żyrfy (3-4 latki) i Grupy Tygrysy (5-6 latki).

Zarażamy każdego Przedszkolaka chęcią do aktywności ruchowej oraz zabaw sportowych. Do realizacji założeń zdrowotnych wykorzystujemy wybrane aktywności ruchowe z metody „Ruchu rozwijającego dla dzieci” Weroniki Sherborne oraz wspieramy się programem przeznaczonym dla przedszkoli „Edukacja Zdrowotna” Krystyny Dutkiewicz i Krystyny Kamińskiej.

Zajęcia oparte są na systemie ćwiczeń-zabaw-relacji.  Charakteryzują się prostotą, naturalnością i uniwersalnością. Celem zajęć prowadzonych metodą ruchu rozwijającego jest wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci oraz rozwijanie świadomości własnego ciała i otaczającej go przestrzeni. W atmosferze radosnej zabawy dzieci zaspokajają potrzeby psychiczne (bezpieczeństwo), wzrostu i rozwoju jak również potrzeby społeczne i poznawcze. Ruch rozwijający pozwala na osiąganie zamierzonych efektów poprzez eliminowanie czynników stresujących typu: nakaz, przymus, strach, lęk i obawa.

Zajęcia dla grupy ŻYRAFY i TYGRYSY prowadzi Pani Kasia.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Jedną z najważniejszych umiejętności, jakie nabywa dziecko w toku rozwoju jest umiejętność skomunikowania się i porozumienia z drugim człowiekiem. Możliwość poproszenia o jedzenie, picie, podzielenia się swoją radością, czy smutkiem, zdobywania wiedzy, wspólna zabawa… Wszystko to w pierwszych latach życia małego dziecka jest niezwykle znaczące dla jego dalszych osiągnięć poznawczych, emocjonalnych i społecznych.

Zajęcia dla grupy ŻYRAFY i TYGRYSY prowadzi Pani Dagmara z Gabinetu Logopedycznego „Literka” z Gorzowa Wlkp.

WARSZTATY PLASTYCZNE

  

Cykliczne warszaty  dla Grupy Żyrfy (3-4 latki) i Grupy Tygrysy (5-6 latki).

 

Warsztaty plastyczn mają na celu rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych

w toku różnorodnych działań plastycznych.

 

Cele szczegółowe:

– wyzwalanie kreatywnej postawy dziecka;

– uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk , zarówno przyrodniczych jak i społecznych;

– dostrzeganie form oraz bogactwa barw w naturze;

– rozwijanie wyobrażni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej dziecka;

– rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi;

– budzenie poczucia odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy;

– kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole;

– rozwijanie zainteresowań plastyką;

– promowanie prac i ich autorów poprzez uczestnictwo w konkursach plastycznych.

 

WARSZTATY PRZYRODNICZE

Cykliczne warszaty  dla Grupy Żyrfy (3-4 latki) i Grupy Tygrysy (5-6 latki).

Szlifowanie umiejętności przyrodniczych pod okiem doświadczonego botanika, który rozwinie wyobraźnię przestrzenną, kreatywność oraz zaciekawi światem przyrody. Rozbudzi pasje poznawcze i budowanie naukowego podejścia. Warsztaty przyrodnicze mają na celu motywowanie młodego człowieka do poznawania przyrody w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwały. Bez nudy, bez powielania, nowatorsko i z pasją!

Cele oraz umiejętności, które mogą zdobyć Wasze pociechy to:

– kształtowanie emocjonalnego stosunku do przyrody;

– propagowanie ekologicznego stylu życia;

– wzbudzenie chęci i motywów do działania na rzecz ochrony przyrody oraz ochrony środowiska;

– rozwijanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska;

– tajniki dendrologii, entomologii, łąkarstwa;

– obeznanie z terminologią przyrodniczą;

– obeznanie z się przewodnikami, atlasami, kluczami do rozpoznawania roślin, zwierząt oraz grzybów;

– nauka rozpoznawania flory i fauny;

– tworzenie zielników i listowników, hoteli dla owadów;

– projektowanie florystyczne – las w słoiku, łąka w słoiku, florystyka naturalna;

– zajęcia pszczelarskie;

– warsztaty tropicielskie;

– „podpatrywanie” przyrody, zajęcia w terenie;

– posługiwanie się fachowymi narzędziami przyrodnika – lupa, kompas, lornetka z dalmierzem, mikroskop, binokular, chwastownik, czytanie i obsługa map.