Kochane Żyrafy!

 

             Już bardzo dawno się nie widzieliśmy, bo od długiego czasu nie spotykamy się w przedszkolu. Nasza sala jest pusta i cicha. Została tam jedynie Pani Żyrafa, która opiekuje się wszystkimi zabawkami i bez wątpienia czeka, kiedy znowu wszyscy pojawimy się w przedszkolu.

Jest to szczególny czas – nie spotykamy się, a w przedszkolu nie odbywają się zajęcia. Nie możemy się wspólnie pobawić, wyjść na plac zabaw, czy pójść na spacer. Nie oznacza to jednak, że o Was nie myślimy, o nie! Codziennie zastanawiamy się, jak się czujecie, w jaki sposób spędzacie czas w domu, co ciekawego robicie? Bardzo za Wami tęsknimy – za opowieściami, pytaniami, uśmiechami. Zastanawiamy się, czy urośliście, jak bardzo się zmieniliście. I nie możemy się doczekać, kiedy Was znowu zobaczymy!

Jesteśmy przekonane, że czas spędzany z Rodzicami jest wspaniałym czasem. Dobrze się razem bawicie, jednocześnie ucząc się wielu nowych rzeczy. Niektórzy z Was pewnie tęsknią trochę za przedszkolem, dlatego chciałybyśmy, aby przygotowane przez nas zadania zagościły wśród Waszych codziennych aktywności.

Ściskamy Was gorąco

Pani Marta i Pani Patrycja

Drodzy Rodzice!

 

               Sytuacja, w której obecnie się znaleźliśmy bez wątpienia jest dla nas wszystkich sytuacją trudną. Wymaga jeszcze większej mobilizacji i przeorganizowania dotychczasowych aktywności. Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać je do utrzymania czystości w swoim kąciku (pokoju), przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. W tych ostatnich czynnościach, z powodu pośpiechu, dzieci są zazwyczaj wyręczane. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, a tym samym wzbogacania ich słownictwa. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi.  Pobyt w domu może być także okazją do prowadzenia rozmów z dzieckiem, tłumaczenia otaczających nas zjawisk. Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m.in. zabawy przy wspólnym stole: gry planszowe, czy zabawy i gry zręcznościowe. Należy pamiętać, że podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa.
Podejmowanie tych działań pozwoli na nabywanie przez dziecko doświadczeń w różnych obszarach rozwojowych: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Systematyczna praca w placówce przedszkolnej jest niemożliwa, dlatego chciałybyśmy w sposób zdalny wesprzeć Was w pracy z dziećmi.

Bardzo doceniamy Waszą cierpliwość, pomysłowość i kreatywność, którymi codziennie musicie się wykazywać. Doskonale jednak wiemy, że pomysły czasami się kończą, a życie wymaga zaangażowania również w innych obszarach. Dlatego przekazujemy w Wasze ręce propozycje różnych aktywności, które wesprą rozwój poznawczy dziecka, realizując jednocześnie założenia podstawy programowej i programu Tablit. Mamy nadzieję, że choć trochę pomogą Wam w pracy w tym trudnym dla nas okresie.

Na stronie znajdują się propozycje zadań, które przyporządkowane są dniom tygodnia. Jest to jedynie propozycja, dlatego kolejność działań możecie Państwo ustalić samodzielnie.

W dodatkowej zakładce – TABLITOWE WIEŚCI – znajdują się treści, które w normalnych warunkach realizowalibyśmy w przedszkolu, z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. W przypadku pracy z zagadnieniami „tablitowymi” konieczna jest regularność – podążanie od zagadnienia 1. do zagadnienia 5.

Pozdrawiamy Was serdecznie

Pani Marta i Pani Patrycja

 

Poniżej zamieszczamy Państwu piosenki jakie dzieci znają z tego roku z przedszkola.

Piosenka w Układzie Słonecznym https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Piosenka  SZÓSTKA SŁONI https://www.youtube.com/watch?v=sDEI5TwwUu4

Piosenka Pan Tik Tak https://www.youtube.com/watch?v=e9hPqsJiPXQ

Piosenka Zdrowa Woda https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

Piosenka Witaminki https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

Piosenka Budujemy Ciszę https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

Piosenka Cukierki Cukierki https://www.youtube.com/watch?v=85sUeVJXz5o

 

Do tego z Projektu

Gospodarstwo – Owocowa piosenka http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-1_4/index.html#top

Ziemia – Podróż Chmurki http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-3_4/index.html#top

Człowiek – Co trzeba zrobić by zdrowym być? http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-5_4/index.html#top

 

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE

(ostatnia aktualizacja: 15.04)

TABLITOWE WIEŚCI

(ostania aktualizacja: 09.04)

ĆWICZYMY SPOSTRZEGAWCZOŚĆ – 3 i 4 latki

(ostania aktualizacja: 31.03)

ZADANIA MATEMATYCZNE – 4 LATKI

(ostania aktualizacja: 31.03)