CZWARTEK 09.04
Drodzy Rodzice,
mając na uwadze fakt, że w tym tygodniu wspólnie z Dziećmi pracujecie z materiałem na platformie (Tablit), a jest on dosyć obszerny, proponuje dziś trzy zabawy ruchowe. Będą one oczywiście związane z poruszaną przez nas tematyką.
Pierwsza z nich nosi nazwę: Przyciąganie części ciała.
W tej zabawie ruchowej warto wykorzystać piosenkę Barbary Kosowskiej pt. Doświadczenie.
Dziecko łączy się w parę z Rodzicem/Siostrą/Bratem. W zabawie musi zadziałać wyobraźnia! Połączone osoby wyobrażają sobie, że wybrane części ich ciała (dłonie, uszy, pośladki, plecy, nosy, czoła, łokcie, brzuchy itd.) są magnesami, które się przyciągają.
Uczestnicy zabawy na zmianę nazywają część ciała, która musi się połączyć. Po „przyciągnięciu” próbują poruszać się po pokoju w rytm muzyki, tak aby się nie rozłączyć. Kiedy muzyka ustaje, odklejają się od siebie i próbują złączyć w inny sposób.
W drugiej zabawie możecie wcielić się w rolę Marionetki.
Na początek marionetką jest Dziecko – Rodzic prowadzi je instrukcjami, np.: Podnieś prawą rękę do góry. A teraz ją opuść i połóż na brzuchu. Podrap się lewą ręką po głowie. Podskocz trzy razy. Usiądź na podłodze ze skrzyżowanymi nogami, itd. Następnie role się odwracają i marionetką staje się Rodzic.
Zabawa ta uczy Dziecko orientacji w schemacie własnego ciała. Jest także ćwiczeniem utrwalającym kierunki (strona prawa, lewa, góra, dół). Przede wszystkim jest jednak okazją do śmiechu.
Trzecia zabawa nosi nazwę Przyciąganie.
Jest to zabawa ruchowa przy muzyce (dowolnej). Rodzic prezentuje ruchy, które ma wykonać Dziecko.
Na słowa: Magnesy się przyciągają – dziecko wykonuje ruchy naprzemienne: prawa dłoń dotyka do lewego kolana, lewa dłoń dotyka do prawego kolana i odwrotnie; ćwiczenie powtarzamy wielokrotnie.
Na słowa: Kciuk przyciąga wzrok – dziecko wodzi wzrokiem za kciukiem, który wykonuje ruch w prawo i w lewo (kilka razy); następuje zmiana ręki.
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Marta
WTOREK 07.04
Drodzy Rodzice,
w tym tygodniu będziemy dalej rozmawiać o magnesach. Wszystkie ćwiczenia dostępne na platformie Tablit będą kontynuacją filmów, które przygotowałam dla Dzieci w zeszłym tygodniu. Bardzo proszę, żebyście wspólnie pobawili się magnesami, wykorzystując udostępnione poniżej animacje.
Filmów jest 5 – każdy odpowiada jednemu zagadnieniu:
- Jedne przedmioty są przyciągane przez magnesy, a inne nie. Magnesy mają różne kształty
i wielkość (CASUM 1). - Magnesy przyciągają przedmioty dzięki sile magnetycznej. Magnesy mają różną siłę (CASUM 2).
- Każdy magnes ma dwa końce nazywane biegunami. Końce magnesów mogą się przyciągać lub odpychać (CASUM 3).
- Magnesy przyciągają przedmioty przez niektóre materiały. Siłę magnetyczną można zablokować. Wtedy magnes nie działa (CASUM 4).
- Magnesy wykorzystujemy w codziennym życiu. Magnesy znajdują się w wielu znanych nam urządzeniach (CASUM 5).
Jako podsumowanie wiadomości warto wykorzystać dwa dłuższe filmy, oznaczone literami A i B.
Proponuję, aby pracować z 1-2 filmami dziennie (np. we wtorek filmy nr 1 i 2, w środę filmy nr 3 i 4, w czwartek film nr 5, w piątek filmy A i B), dopełniając je rozmową z Dzieckiem (wskazówki, w jaki sposób pracować z materiałem na platformie znajdziecie Państwo w pliku Instrukcja obsługi Tablita).
Dodatkowo, na platformie znajdziecie Państwo piosenkę Barbary Kosowskiej pt. Doświadczenie, a także ćwiczenia oparte na module języka angielskiego.
Posłuchajcie wspólnie piosenki tematycznej, jeśli macie ochotę, nauczcie się jej na pamięć! Tekst piosenki Doświadczenie
Pozdrawiam serdecznie,
Pani Marta
PIĄTEK 03.04
Dzień 4 – Magnesy przyciągają przedmioty przez niektóre materiały. Siłę magnetyczną można zablokować. Wtedy magnes nie działa. Magnesy wykorzystujemy w codziennym życiu. Magnesy znajdują się w wielu znanych nam urządzeniach.
https://www.youtube.com/watch?v=eBTZYcqPFco
Dołączam także dwie karty pracy, które okażą się pomocne w czasie przeprowadzania doświadczeń.
Karta pracy – wskazane przedmioty
Karta pracy – wybrane przedmioty
Jako podsumowanie pierwszego tygodnia zabawy w magnetycznym laboratorium proponuję dzieciom wysłuchanie wiersza oraz obejrzenie jednej z trzech bajek, które poruszają omawianą przez nas tematykę.
Wiersz + tekst
Listonosz Pat, odcinek 123: Przesyłka specjalna. Supermagnes
https://www.youtube.com/watch?v=GqDRLZyFWIs
Bob Budowniczy, odcinek 30: Dźwig i magnes
https://www.youtube.com/watch?v=_Q0FP-xmLMI
Stacyjkowo, Magnetyczny Wilson
https://www.youtube.com/watch?v=gN4sTO8pI7s
Pozdrawiam, Marta
Tematem naszego kolejnego projektu jest Laboratorium naukowców (Magnesy).
Podczas jego trwania dowiemy się, że:
- magnesy mają różne kształty i wielkość;
- przyciągają niektóre przedmioty dzięki sile magnetycznej; siła ta jest różna w zależności od magnesu;
- każdy magnes ma dwa końce nazywane biegunami;
- końce magnesów mogą się przyciągać lub odpychać;
- magnesy przyciągają przedmioty poprzez niektóre materiały;
- siłę magnetyczną można zablokować i wówczas magnes nie przyciągnie przedmiotu;
- magnesy wykorzystujemy w codziennym życiu: można je znaleźć w wielu znanych nam urządzeniach.
Poznamy również piosenkę Barbary Kosowskiej Doświadczenie oraz wiersz Siła magnesu.
Zaczynamy! Miłej zabawy!
PIĄTEK 27.03
Idea 1 – Magnesy mają różne kształty i wielkość. Jedne przedmioty są przyciągane przez magnesy, a inne nie.
W poniedziałek będzie czekał na Was kolejny film – koniecznie bądźcie z nami 🙂
Pani Marta
PONIEDZIAŁEK 30.03
Idea 2 – Magnesy przyciągają przedmioty dzięki sile magnetycznej. Magnesy mają różną siłę
Do wirtualnego zobaczenia w środę – koniecznie bądźcie z nami 🙂
Pani Marta
ŚRODA 01.04
Idea 3 – Każdy magnes ma dwa końce nazywane biegunami. Końce magnesów mogą się przyciągać lub odpychać.
https://www.youtube.com/watch?v=WpdJMSs9_O8
Pozdrawiam,
Marta